Zmiany organizacyjne od 1 maja

28.04.2017 12:00

Jak już wspomnieliśmy wcześniej lokalizacja siedziby firmy Sławomir Olanin ITB trade (właściciel marki Slotex.pl) wkrótce się zmieni. Nowa lokalizacja będzie mieściła się w samym centrum miasta Rybnik, przy ulicy Powstańców Śląskich 3, na tzw. deptaku. Dzięki temu dojazd do biura będzie dla Państwa prostszy, a odnalezienie nas łatwiejsze. Biuro będzie czynne w godzinach od 9:00 do 17:00 w dni robocze. W godzinach pracy biura możliwy będzie kontakt handlowy oraz techniczny przez e-mail lub telefon. Zgłoszenia techniczne będą realizowane w trybie 24h/7d przez e-mail. Zgłoszenia dotyczące usług o zaawansowanym wsparciu będą priorytetowane i realizowane w pierwszej kolejności.

Z dniem 1 maja ulegnie zmianie również nazwa firmy, która od tego dnia będzie miała nową nazwę: Slotex.pl Wojciech Olanin, która bezpośrednio nawiązuje do tego czym się zajmujemy. Dlatego też na nowych fakturach wystawianych dla Państwa będą znajdowały się nowe dane firmy wraz z adresem nowego biura.

Chcemy dotrzeć do większego grona klientów i dołączyć do liderów firm oferujących usługi hostingowe, a w szczególności firm świadczących rozwiązania dla streamingu na żywo. W związku z tym jedną z koniecznych rzeczy jest rezygnacja przez nas z podmiotowego zwolnienia z VAT (podatku od towarów i usług zgodnie z art. 113 ust. 1). Jest to w szczególności utrudnienie dla firm, które są naszymi klientami lub też dopiero podejmują decyzję o skorzystaniu z naszych rozwiązań. Dzięki temu kwestie płatności będą wyglądały u nas jak u większości firm hostingowych. Dla naszych klientów oznacza to, że wszystkie obecnie prezentowane ceny w naszych ofertach staną się cenami netto, tak więc trzeba będzie doliczyć do nich 23% podatku VAT obowiązującego w Polsce lub w przypadku klientów fizycznych z zagranicy, mieszkających w krajach należących do Unii Europejskiej stawkę podatku obowiązującą w danym kraju zamawiającego, zgodnie z obowiązującym od 2015 roku systemem MOSS. Kwota podatku będzie automatycznie doliczana do deklarowanej kwoty doładowania wirtualnego portfela na poczet płatności za oferowane usługi. W wirtualnym portfelu będzie znajdowała się kwota netto, czyli pomniejszona o podatek VAT i inne prowizje.

Wszystkie faktury będą wystawiane w formie elektronicznej i dostępne do pobrania w panelu. Z naszej strony będzie konieczna weryfikacja podawanych przez Państwa danych, na które będą wystawiane faktury. Dlatego też każda pierwsza płatność na danym koncie będzie weryfikowana ręcznie, celem sprawdzenia i potwierdzenia danych osobowych. Dotyczy to również nowych kont i zamawiania przez nie usług na okres testowy. Jeżeli wszystko będzie wyglądało prawidłowo, konto i płatności zostaną zaakceptowane, w innym wypadku będziemy wysyłać powiadomienie e-mail o konieczności poprawy swoich danych, na co będzie czas do 5 dni od wysłania przez nas powiadomienia. W szczególnych przypadkach będziemy wymagać przesłanie skanu dokumentu potwierdzającego poprawność wpisanych danych. Klienci fizyczni z krajów Unii Europejskiej, poza Polską będą proszeni o przesłanie dokumentu potwierdzającego pobyt stały w danym kraju, zgodnie z wymogami ustawy o MOSS.

Wkrótce chcemy wprowadzić nowe usługi do naszej oferty, m.in. domeny. W związku z tym dodaliśmy nowe pola w formularzu edycji danych konta - dla klientów indywidualnych jest to numer PESEL oraz telefon, a dla firm sam telefon. Informacje te są niezbędne, aby móc dokonać w przyszłości rejestracji swojej domeny lub innej usługi, która będzie wymagała tych danych. Dlatego też prosimy o ich uzupełnienie, ponieważ te dane również będą weryfikowane podczas pierwszej płatności.

Zmianie ulegną również stawki prowizji z płatności za pomocą kanałów SMS Premium/IVR Premium. Przez ponad 6 lat do kwoty doładowania wirtualnego portfela za pomocą tego kanału płatności dokładaliśmy ze swojej strony Państwu ponad połowę (50%) wpłacanej kwoty. Płatności SMS/IVR są drogie w realizacji - za wpłacaną kwotę (licząc od ceny netto) operator płatności pobiera, aż jej połowę, czyli 50% w przypadku SMS i 40% dla płatności IVR. Mimo wszystko, przez ponad 6 lat otrzymywali Państwo od nas doładowanie wynoszące 100% kwoty netto danej płatności SMS/IVR. Chcemy Państwu doładowywać kwotę taką, jaką faktycznie otrzymujemy od operatora płatności, czyli 50% kwoty netto wiadomości SMS oraz 60% kwoty netto rozmowy IVR. Jest to spowodowane przez kilka kwestii. Chcemy zachować konkurencyjne ceny na rynku - szczególnie dla nowych usług, takich jak domeny, a te kanały płatności uniemożliwiłyby nam to i ceny tych usług musiałyby być znacznie wyższe (nawet o połowę). Kolejnym powodem jest malejące z roku na rok zainteresowanie z Państwa strony tymi kanałami płatności. Nie jest to dla nas zdziwieniem, ponieważ znacznie chętniej wybierają Państwo inne kanały płatności. W obecnych czasach praktycznie każdy ma konto w banku, często nawet już osoby niepełnoletnie za zgodą rodziców. Popularność płatności za pomocą paysafecard w ciągu kilku ostatnich lat również zwiększyła się i jest to doskonała alternatywa dla płatności SMS. Płatności te działają na podobnej zasadzie co SMS, z tą różnicą, że zakupiony kod doładowania w sklepie wpisuje się bezpośrednio u nas na stronie, a nie jako doładowanie telefonu komórkowego. Myślimy, że jest to odpowiedni moment na wprowadzenie tych zmian i zachęcenie Państwa do korzystania z alternatywnych kanałów płatności, gdzie otrzymują Państwo znaczną większość wpłacanej kwoty.

Pragniemy również poinformować, że w dniach 1-4 maja mogą występować problemy z niektórymi kanałami płatności, co jest związane z nową integracją i aktualizacją systemu.

Zespół Slotex.pl